BEAUTY | 10X ETEN VOOR MOOIER HAAR

Afgelopen zaterdag bracht ik na lange tijd weer een bezoek aan de kapper. Een before and after kun je hier bekijken. Hoe dan ook, ik besloot eens op te zoeken welke etenswaren gunstig zijn voor mooi haar. En jeetje, ik had niet verwacht dat ik zoveel zou vinden! Omdat ik veel nog niet wist, zet ik ze voor je op een rij.



Zalmfilet | In zalmfilet zitten omega-3 vetzuren, vitamine B12 en ijzer. Deze drie items zorgen niet alleen voor een gezond lichaam, maar ook voor een gezonder hoofdhuid. En daar wordt je haar ook héél blij van.

Groene groenten | Groentes als spinazie en broccoli zijn een goede bron van vitamine A en C. Je lichaam heeft deze vitamines nodig om talg te produceren, wat een soort van natuurlijk conditioner voor je haar is. Ook bevatten groene groenten ijzer en calcium. 

Bonen | Misschien niet zo lekker, maar kidneybonen en linzen zijn eigenlijk een must voor je 'haarverzorgingsdieet'. Ze bevatten onder andere proteïne wat de haargroei stimuleert. Daarnaast zijn bonen en linzen ook rijk aan ijzer, zink en biotine. Biotine zorgt er dan weer voor dat je haarconditie verbetert en helpt tegen grijs haar en kaalheid. Al is dat iets waar je jezelf nu nog niet over druk hoeft te maken.

Noten | Niet alleen zalmfilet houdt je hoofdhuid gezond, maar de paranoot kan er ook wat van! Ook walnoten zijn perfect voor je haar, ze bevatten namelijk alfa-linoleenzuur waardoor je haar in topconditie blijft. Noten waar (veel) zink in zit zijn goed voor het tegengaan van haaruitval. Voorbeelden daarvan zijn wederom walnoten, cashewnoten, pecannoten en amandelen. 

Gevogelte | Een kip liefhebber als springt nu waarschijnlijk een gat in de lucht. Kip en kalkoen helpen namelijk tegen broos haar. Hoe dat komt? Ze zitten vol proteïne en ijzer.


Eieren | In eieren zit veel proteïne, biotine en vitamine B12 (ja deze kwamen net ook al langs!). Deze stoffen zijn belangrijk voor je beauty, dus zijn eieren automatisch ook een must.

Volkoren producten | Had ik al gezegd dat zink, ijzer en vitamine B goed zijn voor je haar? Deze stoffen zitten een volkoren producten zoals bruinbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst. 

Oesters | Damn, those oysters. Dat deze ook een effect hebben op je libido, moet je maar even aan de kant schuiven, ze zorgen namelijk ook voor gezond haar. Dit komt doordat ze rijk zijn aan mineraal zink wat een krachtige antioxidant is.

Zuivelproducten | Zuivelproducten bevatten calcium wat de haargroei stimuleert. In producten als melk en yoghurt zitten ook wei en caseïne, wat twee belangrijke bronnen van proteïne zijn. Als je last hebt van haar dat snel afspreekt, dan heb je een tekort aan proteïne en moet je daar je dieet op aanpassen.

Wortels | Als je glanzend haar wil, is een gezonde hoofdhuid belangrijk. Wortelen helpen hier een handje aan bij, doordat ze vol zitten met vitamine A. 


Wist jij dit al?  Ik namelijk niet...


Follow

7 opmerkingen:

  1. Leuk om al jouw tips te lezen en een leuke foto van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik eet bijna alles van dit lijstje, moet wel zeggen dat mijn haar veel sterker is geworden sinds ik deze producten eet haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo slim, wist ik nog niet! Bonen en kip vind ik ook echt super lekker :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd handig om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, die wist ik allemaal niet! Althans, niet specifiek zegmaar. Toch wel leuk en goed om te weten! Ik eet best veel uit dit rijtje gelukkig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, die wist ik allemaal niet! Althans, niet specifiek zegmaar. Toch wel leuk en goed om te weten! Ik eet best veel uit dit rijtje gelukkig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handig om te weten, alleen ik vind bonen niet zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog!

Susan | susanblogt.nl. Mogelijk gemaakt door Blogger.